Categories: גיימינג
-
עלייתו ונפילתו של הויז'ואל נובל
למדיום הויז'ואל נובל יש היסטוריה עשירה ומעוררת השראה. הרבה כותבי מנגה ואנימה מוכרים כיום – כמו מהאג'ימה איסאימה (Attack" "on Titan), גהגה אקוטאמי ("Jujutsu Kaisen"), ואקא אקאסקה ("Kaguya-sama", "Oshi no Ko") – הושפעו רבות ממשחקי הויז'ואל נובל האהובים עליהם. כמו כן, קלאסיקות אנימה רבות בוססו על סיפורים שמקורם ב-visual novels או נכתבו על ידי יוצרים…
-
משחקי האימה שאולי אתם לא מכירים (עדיין)
ההרצאה מיועדת לגילאי 16 ומעלה ז'אנר משחקי האימה הפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות, עד כדי כך שגם חברות גדולות מוציאות מחדש את סדרות משחקי האימה הקלאסיות שלהן, בנוסף למשחקים חדשים. דוגמאות לכך הן המשחקים "Resident Evil" ו-"Silent Hill".בכל זאת… יש הרגשה שמשהו חסר, משהו שמדובר עליו רבות בקרב חובבי הז'אנר, אבל לא בהכרח תמיד היה…
-
גאצ׳ה כנגד כל הסיכויים
למה אנחנו כל כך אוהבים גאצ׳ה? כמעט כל משחק מחשב או מובייל משלב איזשהו מנגנון בסגנון. בהרצאה זו נדבר קצת על ההיסטוריה של המשחקים ושל התופעה, על הסטטיסטיקות שמאחוריה ועל המנגנונים הקוגניטיביים שגורמים לנו לאהוב את הריגוש ולהמשיך לאסוף עוד ועוד pngים. פלומה פרלוב בוגרת תואר בסטטיסטיקה ומדע הנתונים ובמדעי הקוגניציה, משחקת ביותר משחקי גאצ׳ה…
-
"פיינל פנטזי" – מההתחלה ועד הסוף
רציתם להיכנס ל"פיינל פנטזי" ולא ידעתם איפה להתחיל?לפני שמתחילים לשחק במשחקי "פיינל פנטזי", אנחנו שואלים את עצמנו מספר שאלות: אילו משחקים קיימים? כמה גרסאות יש להם? באילו פלטפורמות הם נמצאים? מה השוני בין המשחקים, ומה ההבדלים בז'אנרים ובפיתוח שלהם במהלך השנים?אבל, השאלה החשובה והקשה מכל היא זו: איזה משחק צריך להיות הראשון שלי? גפן קופרמן…
-
כמוני מסכה
המסכה היא כלי עוצמתי וסמלי בתרבויות רבות, היא משמשת לא רק כתחפושת או "הסוואה פיזית" של זהות, אלא גם כדרך לבטא רעיונות עמוקים, תחושות פנימיות ותהליכים פסיכולוגיים מורכבים לשינוי מציאות פנימית או חיצונית.המשחק "המסכה של מאג'ורה- Majora's mask" ידוע בתור אחד המשחקים היותר שנויים במחלוקת ביקום של זלדה. לינק, הגיבור, נופל לעולם מקביל שעומד להיות…