Categories: הרצאה

  • המסע לשלווה פנימית: רוקחות באנימה

    המסע לשלווה פנימית: רוקחות באנימה

    מה בכלל הקשר בין רוקחות, אנימה ושלווה פנימית?בהרצאה נצלול לעולם של סדרות "Slow Life" ונגלה איך הן מציגות חיים בקצב אחר. נבחן את תפקידם המפתיע של רוקחים בסיפורים האלה, ואת הקשרים בין הטבע לרפואה ולמושגים כמו מיינדפולנס ואינדיבידואליזם. כיצד הקצב האיטי והדגש על הפרטים הקטנים מצליחים לרתק אותנו? הצטרפו למסע שמזמין אתכם לחשוב אחרת על…

  • האנשים מאחורי הקול – חלק שלישי ואחרון

    האנשים מאחורי הקול – חלק שלישי ואחרון

    בחלק השלישי והאחרון לסדרת הרצאות זו, הצטרפו אליי ונכיר עוד קצת את האנשים שנותנים את קולם היפה לדמויות האהובות עלינו מסדרות אנימה וממשחקים. אחרי שכבר דיברנו על איך עובדת תעשיית הדיבוב, על המוזיקה בחיי המדבבים ועל השערוריות, אנו ניגע בקצרה בכל מיני נושאים כמו זוגיות, מעבר לעצמאות, פרסים בתעשייה ועוד.ניתן להקשיב להרצאה זו גם אם…

  • על ספוילרים וחוויות מיועדות

    על ספוילרים וחוויות מיועדות

    ספוילרים נקראים "מקלקלים" בעברית צחה, אבל מה הם מקלקלים? בהרצאה זו נדון על החוויה של הצופה במדיות שונות, כגון אנימה, סרטים, משחקי מחשב וספרים. נתבונן כיצד היוצרים מעצבים את חווית הצפייה, וכיצד הצופה יכול לשנות אותה לפני שהוא בכלל נכנס לחוויה.ההרצאה מכילה ספוילרים ל"הארוהי" ול"אנדרטייל", ועלולה לכלול אזכורים לסדרות אחרות.קרדיט לאיור – איה יוחאיhttps://bsky.app/profile/youkaiiisama.bsky.socialhttps://x.com/actuallyoukaihttps://www.instagram.com/youkaiiisama/ יוני…

  • מי רוצה לחיות לנצח?

    מי רוצה לחיות לנצח?

    אזהרת תוכן: ההרצאה תעסוק, בין היתר, במוות. יפנים חיים יותר – זו עובדה מוכרת וידועה לכולם. ניתן להסביר מה מוביל לתוחלת חייהם הארוכה, אך האם ניתן להסביר באמצעותה את נקודת מבטם הייחודית של יוצרים יפנים ביצירותיהם אודות דמויות שניחנו בחיים ארוכים?ישנן לא מעט דמויות מסדרות אנימה שתוחלת חייהן ארוכה במיוחד, וכן דמויות אלמותיות בעלות חיי…

  • מגדר כְּמַיִם! – קבלה עצמית ברנמה 1/2

    מגדר כְּמַיִם! – קבלה עצמית ברנמה 1/2

    מה קורה כשנער ששואף להיות הכי גברי שיש מקולל להיות חצי אישה? מה קורה כשהנערה הכי נערצת בשכבה היא גם טומבוי בלתי ניתנת לעצירה? מה קורה כשהשניים מאורסים בעל כורחם זה לזו? זה הסיפור של רנמה ואקאנה, במסע הקבלה העצמית שלהם בסדרה הקומית "רנמה ½" ("Ranma ½").בהרצאה אדבר על תהליך השינוי הרגשי שעוברות הדמויות הראשיות…

  • פרטים קטנים על רובוטים גדולים

    פרטים קטנים על רובוטים גדולים

    רובוטים ענקיים או "mechas" הם חלק גדול מתרבות יפן המודרנית, החל מהרובוטים של "סופר סנטאי" (וכן מקביליהם, הזורדים של "פאוור ריינג'רס"), דרך חליפות ה-Gundam האימתניות ועד מכה-גודזילה.בהרצאה זו נחקור את העבר הארוך של רובוטי הענק, נדון בהווה המרתק שלהם ונתהה לגבי העתיד שלהם. זמר גלפז בן 35, מעריץ "פאוור ריינג'רס", "סופר סנטאי" ועוד רובוטי ענק…

  • טראומה ובדידות ב"מתקפת הטיטאנים" וב"אוונגליון"

    טראומה ובדידות ב"מתקפת הטיטאנים" וב"אוונגליון"

    האנימה, בנוסף להיותה מדיום שמשרת את הביטוי האומנותי של היוצר ואת הצורך של הצופה בבידור, ידועה גם כמדיום שלא חושש לעסוק בנושאים מורכבים ולבקר את התפיסות שלנו לגביהם.בהרצאה נעסוק באופן שבו טראומה של אינדיבידואלים מועברת במשך הדורות ומשפיעה על החברה בכללותה, כפי שמתרחש הן בסדרה "מתקפת הטיטאנים" והן בסדרה "Neon Genesis Evangelion". בנוסף, נתעמק ב"דילמת…

  • בנות בלהקות גרמו לי לבכות

    בנות בלהקות גרמו לי לבכות

    הצד המוזיקלי של תעשיית האנימה, ובאופן ספציפי תת-הז'אנר של להקות בנות (Girls Band), חווה בשנים האחרונות התעוררות מחדש, שאותה מעריצי הז'אנר אף מיהרו לכנות כ"עידן להקות הבנות הגדול" (“The Great Girls Band Era”).בהרצאה זו נחקור מה מאפיין את הז'אנר ומה הופך אותו לקסום, ונדון בפרט בסדרות הבולטות שיצאו בו לאחרונה: "Bocchi The Rock!", "BanG Dream!",…

  • האמנות שבין הדפים: עיצוב ותוכן במנגה

    האמנות שבין הדפים: עיצוב ותוכן במנגה

    בהרצאה נצלול לעולם העיצוב של מנגה, ונבין איך אלמנטים כמו עיצוב הכריכה, גודל הפורמט והתוכן הפנימי משתלבים ליצירת חוויית קריאה ייחודית. נחקור עקרונות מרכזיים במדיום, מהתכנון הוויזואלי ועד האופן שבו מספרים סיפור דרך אמנות ועיצוב. יעל מודיורוש מעצבת חווית משתמש עם ניסיון של מספר שנים בתחום ובוגרת תואר בעיצוב תקשורת חזותית. נמצאת יותר מ-10 שנים…

  • עלייתו ונפילתו של הויז'ואל נובל

    עלייתו ונפילתו של הויז'ואל נובל

    למדיום הויז'ואל נובל יש היסטוריה עשירה ומעוררת השראה. הרבה כותבי מנגה ואנימה מוכרים כיום – כמו מהאג'ימה איסאימה (Attack" "on Titan), גהגה אקוטאמי ("Jujutsu Kaisen"), ואקא אקאסקה ("Kaguya-sama", "Oshi no Ko") – הושפעו רבות ממשחקי הויז'ואל נובל האהובים עליהם. כמו כן, קלאסיקות אנימה רבות בוססו על סיפורים שמקורם ב-visual novels או נכתבו על ידי יוצרים…

דילוג לתוכן