מהו כנס ללא תחפושות?

קוספליי היא מילה המורכבת מהמילים Costume ו-Role-play. משמעות המילה קוספליי היא להתחפש לדמויות מכותרים ופאנדומים שונים, ואפילו להתנהג כמוהן.
תחום הקוספליי הוא תחום מאוד פופולארי ביפן, וכן באופן כללי בקהילת האנימה והמנגה בעולם.
בכנס הארוקון 2024 יתקיימו מספר אירועים המתמקדים בתחום הקוספליי, שמטרתם לספק במה לקהילת הקוספליי הישראלית ולחבריה המוכשרים.

אירועי הקוספליי בכנס:

לצערנו, מפאת חוסר זמן באירוע, לא נוכל להעלות את כולם לבמה. לכן, תתקיים שפיטה מוקדמת לתחרות הסקיטים לפני הכנס וכן שפיטה מוקדמת ביום הכנס לתחרות הקוספליי.

שימו לב: חובה לקרוא בתשומת לב את התקנון הטכני ואת תקנון תנאי ההרשמה לקטגוריה אשר ברצונכם להירשם אליה.

תחרות הקוספליי

תחרות הקוספליי מיועדת לכל מי שתפרו / בנו / הדביקו / ריתכו / צרפו / יצקו / העלו באוב קוספליי, ורוצים להציג אותו על הבמה. כל אדם אשר הכין בעצמו את התחפושת שלו, ללא עזרה מקצועית, רשאי להירשם. הנרשמים לתחרות נשפטים ביום הכנס. לתחרות הקוספליי שלוש קטגוריות – יחידים, יחידים מתקדמים וקבוצות.

תחרות הסקיטים

סקיט הוא קטע משחק, ריקוד או מופע אשר מוצג על הבמה על ידי הקוספליירים. הסקיט שלכם יכול להיות הכל – החל ממערכון פארודי ועד קטע ריקוד המתאים לדמויות. הנרשמים לתחרות הסקיטים נשפטים ביום הכנס, בזמן אירוע הקוספליי.

אירוע Cosplay Runway

מטרת האירוע היא לאפשר לקוספליירים לבטא את עצמם בחופשיות על מסלול האירוע ולהציג את התחפושת שלהם באופן שווה, מבלי להתחרות זה בזה. לאירוע זה ניתן להירשם ביום הכנס, ושעות התצוגה מופיעות בתוכניית הכנס.

פרסים מיוחדים

השנה במסגרת תחרות הקוספליי נגיש פרסים מיוחדים לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, אשר היו חברים בקהילת האנימה והמנגה הישראלית. כלל הפרסים יוענקו בתיאום עם המשפחות.

נויה דן

פרס מיוחד לקוספלייר מבטיח ע”ש נויה דן

כחלק מתחרות הקוספליי של הארוקון 2024, נקדיש פרס מיוחד ע”ש נויה דן ז”ל, בתיאום עם משפחתה. 

נויה דן ז”ל הייתה חובבת אנימה ופנטזיה צעירה, אשר הגיעה לראשונה לכנס אנימאטסורי 2023, מלווה באמא שלה. לאחר חודשים רבים של הכנות, הגיעה לכנס בקוספליי ופגשה חברים חדשים שחלקו את תחביביה. הכנס היה עבור נויה יום מלהיב אשר נגמר בהבטחה ללכת שוב ביחד לכנס הבא. 

ב-7 לאוקטובר 2023 איבדנו את נויה היקרה במתקפת הטרור הנוראית על דרום הארץ, כשהיא בת 12 בלבד. נויה הייתה חלק מהקהילה שלנו, ולכן בכנס הקרוב נרצה להעניק פרס אשר יבטא את האושר והצבעוניות שאפיינו אותה. 

הפרס ע”ש נויה דן יוענק למתחרה יחיד בקטגוריית יחידים מתחילים מבין העולים לשיפוט ביום הכנס, אותו תבחר משפחתה של נויה. השיפוט יתבצע על בסיס תמונות ההתקדמות הסופיות של המתמודדים לצד טקסט קצר (150-200 מילים) שישלחו המתמודדים. מידע מלא נשלח למתמודדים.

נויה דן

פרס ציון לשבח בסקיטים ע”ש תומר שלמה מיארה

תומר שלמה מיארה ז”ל היה אדם מלא חיים, שמחה ואהבה. החיוך המופלא שלו היה משמח כל אחד, בכל מקום שהגיע אליו. תומר היה חובב גדול של אנימה ומנגה והצליח להדביק הרבה מחבריו באהבה לסדרות אלה ולחוכמה מאחוריהן.

תומר נפל בקרב ברצועת עזה ב-15.12.2023 בהיותו בן 28, והשאיר אחריו הורים, אחים, אחיות והמון חברי נפש שתמיד יזכרו את הטוב שהביא איתו והטוב שהיה רוצה שנחלק בעולם. כדי לזכור את האופי המיוחד שלו, הוחלט להגיש לזכרו פרס מיוחד בקטגוריית הסקיטים למתחרים אשר יבטאו את אהבתם לסדרה לה עשו קוספליי.

הפרס ע”ש תומר שלמה מיארה יוענק למתחרה או לקבוצה בקטגוריית סקיטים, מבין העולים לבמה בכנס. הפרס ייבחר על ידי שופטות הסקיטים, על בסיס הצטיינות בקטגוריה.

תומר שלמה מיארה
תומר שלמה מיארה

שופטי קוספליי

שופטי סקיטים

Skip to content